Dünyada bir ilk: Bosch ve Mercedes-Benz onaylı sürücüsüz park sisteminin ticari kullanımı
Yakında Stuttgart Havalimanı’ndaki APCOA otoparkına geliyor
- Otonom vale park hizmeti, Almanya’da ticari kullanım için resmi olarak onaylanan dünyadaki ilk yüksek seviye otonom sürücüsüz (SAE Seviye 4) park etme işlevidir.
- Son derece otonom ve sürücüsüz park sistemi, aracı tamamen otonom olarak alır ve geri getirir.
- INTELLIGENT PARK PILOT ile donatılmış belirli S-Serisi ve EQS varyantları için kısa bir gecikmeden sonra, işlevsellik ilk olarak Almanya, Stuttgart Havalimanı’ndaki P6 otoparkında kullanıma sunulacaktır.
- APCOA’nın Stuttgart Havalimanı’ndaki P6 otoparkı, dünyada sürücüsüz park sisteminin ticari kullanımına olanak sağlayan ilk otopark olacak.
- Sürücüler rezervasyon, temassız check-in ve nakitsiz ödeme için APCOA FLOW dijital mobilite platformunu kullanabilir.
Bosch ve Mercedes-Benz, otonom sürüş yolunda değerli bir kilometre taşına ulaştı: Almanya’nın Federal Motorlu Taşımacılık Otoritesi (KBA), APCOA tarafından Stuttgart Havalimanı’nda işletilen P6 otoparkında kullanılmak üzere yüksek düzeyde otonom bir park sistemini onayladı. Böylece otopark, ticari kullanım için resmi olarak onaylanan dünyadaki ilk SAE Seviye 41 yüksek otonom sürücüsüz park fonksiyonu olma özelliğini kazandı. Otonom sürüşün teknolojik gelişimi, geleceğin mobilitesinde önemli bir rol oynuyor. Araçların ve altyapının sürüş ve manevrayı devralması ile sürücüler, park yeri aramak ve dar otoparklarda hareket etmek için harcadıkları zaman yerine dikkatlerini başka şeylere çevirebilecek.
Mercedes-Benz Group AG’nin Yönetim Konseyi Üyesi ve Geliştirme ve Satın Almadan Sorumlu Baş Teknoloji Sorumlusu Markus Schäfer, “Teknoloji ortağımız Bosch ile birlikte geliştirilen, son derece otonom ve sürücüsüz park fonksiyonumuzun müşterilerin kullanımı için dünyanın ilk onayı , inovasyon liderliği ile ‘Made in Germany’ ifadesi el ele. Elinde olduğunu gösteriyor. DRIVE PILOT Seviye 3 sistemimizin kullanıma sunulmasının ardından, bu yıl AKILLI PARK PİLOT hizmetimiz ile yakında park için Seviye 4 sistemini kullanıma sunacağız. Müşterilerimize teknolojinin hayatı nasıl kolaylaştırabileceğini ve değerli zamanı geri kazanabileceğini gerçekten gösteriyoruz.” söz konusu.
Bosch Yönetim Kurulu Üyesi ve Mobilite Tahlilleri İş Sektörü Lideri Dr. Markus Heyn, “Sürücüsüz park etme, otonom hareketliliğin değerli bir parçasıdır. Ortağımız Mercedes-Benz ile birlikte geliştirdiğimiz üst düzey otonom park sistemi, bu gelişim yolunda ne kadar ilerlediğimizi gösteriyor. Günlük otonom sürüş, sürücüsüz park etme ile başlayacak. Bosch, en başından beri otoparklardaki altyapıyı akıllı hale getirme yaklaşımını benimsedi. Bu nedenle bu alanda standartları belirliyoruz. Gelecekteki hedefimiz, daha fazla otoparkı gerekli altyapı teknolojisiyle donatmak ve önümüzdeki birkaç yıl içinde dünya çapında yüzlerce otopark inşa etmeyi planlıyoruz.” söz konusu.
APCOA PARKING Group Yönetim Kurulu Üyesi ve Ticaretten Sorumlu Başkan Yardımcısı Frank van der Sant şunları söyledi: “Bosch, Mercedes-Benz ve iş ortaklarımızla birlikte sürücüsüz ve temassız park için ağ bağlantılı bir sistemi başarıyla geliştirdiğimiz için çok mutluyuz. Stuttgart Havalimanı’nda. Dijital platformumuz APCOA FLOW; Rezervasyon yapmak, otoparka temassız erişim sağlamak ve garaj konaklama ücretini otomatik olarak faturalandırmak için kullanılabilir. Müşterilerimiz için bu, planlama titizliği, neredeyse hiç kesinti olmaması, kısa molalar ve temassız ve nakitsiz park etme süreciyle ilişkili rahatlık açısından büyük bir kazanç anlamına geliyor.” söz konusu.
Stuttgart Havalimanı’nı işleten Flughafen Stuttgart GmbH’nin yönetim sözcüsü Walter Schoefer şunları söyledi: “Bu küresel gala için havalimanı olarak STR’nin seçilmesinden gurur duyuyoruz. Bu proje bölgemizin ne kadar yenilikçi olduğunu gösteriyor. Otonom Vale Park hizmeti, havayolu yolcularımızın konforunu ve rahatlığını artırıyor ve özellikle aceleleri olduğu ve araçlarını havalimanında hızlı bir şekilde park etmek istedikleri zamanlarda onlara zaman kazandırıyor.” söz konusu.
Sürücüsüz parkın arkasındaki teknoloji
Aracın otoparka alınması, otoparktan çıkarılması ve otoparka gönderilmesi – Otonom Vale Park hizmetinin sürücüye ihtiyacı yoktur – sadece akıllı telefondaki bir uygulamaya basarak. Sürücü fazla zamanını değerlendirmek için otoparktan ayrıldığında, araç masraf yapar ve belirlenen alana park eder. Ardından araç tamamen aynı şekilde teslim alma noktasına geri döner. Bu süreç, Bosch tarafından sağlanan ve otoparka kurulan akıllı park altyapısı ile Mercedes-Benz otomotiv teknolojisi arasındaki etkileşime dayanmaktadır. Otoparktaki Bosch sensörleri, sürüş koridorunu ve çevresini izler ve aracı yönlendirmek için gerekli bilgileri sağlar. Araçtaki teknoloji, altyapıdan aldığı bilgileri sürüş hareketlerine dönüştürüyor. Böylece araç, otopark katlarının ortasından geçmek için rampalardan kendi kendine inip çıkabiliyor. Altyapı sensörleri bir engebelilik algıladığında araç fren yapar ve tamamen durur. Ancak rota temizlendikten sonra yoluna devam eder.
2019’da Bosch ve Mercedes-Benz, Mercedes-Benz Müzesi’nin Stuttgart’taki yer altı otoparkının günlük operasyonlarında geliştirme araçlarını insan denetimi olmadan kullanarak Otonom Vale Parkını işletmek için dünyanın ilk özel iznini aldı. Halihazırda verilen onay, bunun ötesine geçerek, Stuttgart Havalimanı’ndaki P6 otoparkında özel araçlarla ticari işletmeye izin veriyor. Onay için destek, Temmuz 2021’de Almanya’da yürürlüğe giren ve motorlu taşıtlar için SAE Seviye 4¹ uyarınca sürücüsüz sürüşe izin veren bir yasadır (BMDV – Almanya otonom sürüşte dünya lideri olacak). Bu yasanın otopark sistemine uygulanması, Almanya Federal Dijital ve Ulaştırma Bakanlığı (BMDV) ve KBA ile yakın bir uyum içinde hayata geçirildi. 20 Mayıs 2022’de Alman parlamentosunun üst meclisinden geçen AFGBV (otonom sürüş yönergesi), Seviye 4 araçların karşılaması gereken Alman karayolu trafik yasası kriterlerini açıkça belirtiyor.
Şirketler, sürücüsüz park hizmetini Stuttgart Havalimanı’ndaki APCOA P6 otoparkında kademeli olarak hayata geçirmeyi planlıyor. S-Serisi ve EQS modellerine sahip ilk müşteriler, P6 otoparkında kullanıma açıldığı günden itibaren Temmuz 2022’den itibaren üretilen ve AKILLI PARK PİLOT 2 hizmetine sahip araç varyantlarında bu işlevi kullanabilecekler. “Mercedes me connect” modülü olarak bu hizmeti etkinleştirin. . Sürücüler önceden park yeri ayırtmak için “Mercedes me” uygulamasını kullandıklarında araçlarını önceden belirlenmiş bir iniş alanına bırakabilirler. Tüm yolcular araçtan indikten sonra uygulama park hareketini başlatır. Park sistemi, ayrılan park yerine giden yolun açık olup olmadığını ve diğer tüm teknik gereksinimlerin karşılanıp karşılanmadığını kontrol eder. Gereksinimler uygunsa, sürücüler uygulamada akıllı altyapının aracın kontrolünü ele geçirdiğini onaylayan bir bildirim alır. Daha sonra otoparktan ayrılabilirler. Araç otomatik olarak çalışır ve park yerine kendi yolunu bulur. Sürücü, aracını kapalı otoparktan teslim almak istediğinde akıllı telefon komutuyla aracı arayabilir. O zaman araç, gerçeğin kendisi önceden belirlenmiş bir alım noktasına gelir.