Haber

THY’nin Erzurum seferleri ile ilgili açıklamasına TDED Başkanı Murat Ertaş tepki gösterdi.

Türk Dili ve Edebiyatı Derneği (TDED) Başkanı Murat Ertaş, THY’nin Erzurum’a sefer sayısının yetersiz olduğuna ilişkin açıklamasına tepki gösterdi.

“Açıklamalar gerçeği yansıtmıyor”

Türk Dili ve Edebiyatı Derneği (TDED) Başkanı Murat Ertaş, 2012 ve 2015’te başlayan tünellerin hala tamamlanmadığını, nüfusa orantısız bir şekilde seferlerin azaldığını, Erzurum’un hala yüksek hızlı tren projesine dahil edilmediğini belirtti. Yaptığımız basın açıklamasında Erzurum’daki uçuşların sosyo-ekonomik ve kültürel olarak bölge illerine ve şehirlerin nüfuslarına göre orantısız bir şekilde düşük olduğunun altını çizerek, havayolu şirketlerinden Erzurum’a yapılan bu haksızlığa son vermelerini talep ettik. Konuyla ilgili birkaç yıldır Erzurum halkı arasında büyük tepki var. Milletvekillerimiz kamuoyunun tepkisi üzerine THY yetkilileriyle görüştü. Değerli milletvekillerimizden anladığımız THY’nin açıklaması gerçekleri yansıtmamakta ve tutarsızdır. THY, Ankara-İstanbul-İzmir ve Antalya’nın ortasındaki uçuşlar dışında Erzurum’a olan uçuşların kıtlığını gösteriyor. Bunu iç sınırlarda uçuşları boşa harcamakla açıklıyor.” dedi.

“Erzurum, Türkiye’nin Kafkasya’ya açılan kapısıdır”

Ertaş, direkt uçuşların kaldırıldığı illerde (Antalya, İzmir, Bursa) Erzurumluların yoğun bir nüfusa sahip olduğunu belirterek, “Bu illere aktarmalı uçuşlarda bilet fiyatları ikiye katlanıyor ki bu yakışmayan bir hizmet. sosyal devlet anlayışıyla.Uluslararası uçuşlardan çok kazanç varken dediler israfı anlıyoruz ama bu ilişki sadece Erzurum’a mı özgü ki Erzurum’a uçuş sayısı bölgeye göre çok daha az ve muadili iller?Devlet bölünmüş yol, tünel, viyadük, deniz altı tüp geçidi, hızlı tren yaparken kar mı arıyor, ulaşımda devlet kar mı ediyor, Kârı olmayan devlet şehirlere, kasabalara, köylere yol yapmasın mı? devlet son yıllarda başta Karadeniz olmak üzere Türkiye’nin dört bir yanında yüzlerce tünel inşa etti Erzurum’da 2012 ve 2015’te başlayan tüneller hala bitmedi ve uçuşlar nüfusumuzla uyumlu değil. Erzurum’un orantısız küçülmesi ve Erzurum’un hala hızlı tren projesine dahil edilmemesi tüm Erzurumluları büyük ölçüde üzüyor. Ulaşımdaki sıkıntılar Erzurum’dan göçü hızlandırmakta, Erzurum’un bir çekim merkezi olmasını engellemekte, ticaret ve sosyal hayatın aksamasına neden olmaktadır. Erzurum, tarihi misyonu, hikayesi ve zenginliği nedeniyle dört ülkeyle (Gürcistan, Ermenistan, Azerbaycan, İran) sınır komşusu olan Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi’nin merkez şehri olup, Türkiye’nin Kafkasya’ya ve Türk dünyasına açılan kapısıdır. Erzurum’un bir çekim merkezi olması ülkenin güvenlik ve stratejik sorunudur.” – ERZURUM

agliajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu